De jongeren van VSO Klein Borculo, een school voor voortgezet onderwijs aan jongeren met gedrags- en leerproblemen, hebben een paar jaar geleden samen met een aantal docenten hun kantine en het buitenplein opgeknapt. Maar dat buitenplein was te saai en ook in de kantine was tijdens de pauze weinig te doen. De leerlingenraad maakte samen met enkele docenten een plan hiervoor. Mede dankzij de opbrengst van de Kanjer Dirt Challenge kon Kanjers voor Kanjers daar invulling aan geven.

Tijdens een speciale thema-sportdag werden het tafelvoetbalspel, de air-hockeytafel en de panna-kooi feestelijk in gebruik genomen. Ook Tony van den Berg van Budo Sport Shinzentai uit Wehl was aanwezig om de leerlingen op de judomat te krijgen evenals Sport en Spel van Beweegwijs. Als klap op de vuurpijl gaf freestyle voetbalkampioen Rowdy Heinen een openingsshow en een clinic. De leerlingen waren zeer onder de indruk maar ze lieten zich de champagne ook goed smaken.

Vanaf nu kunnen de jongeren in de pauze op een geweldige manier hun energie kwijt.

Kanjers voor Kanjers wenst de leerlingen van VSO Klein Borculo heel veel plezierige pauzes toe.