Bart Berendsen uit Didam heeft zaterdag 18 mei dankzij de opbrengst van de Kramp Run, een hardloopevenement in Varsseveld, een fiets met trapondersteuning gekregen. De 15-jarige Didammer kan door een lichamelijke beperking zelf geen gebruik meer maken van een normale fiets. Door de trapondersteuning kan hij er weer volop van genieten en natuurlijk gaat hond Mops mee met alle ritten.

'Mijn zoon kan nu met zijn trapondersteuning naar zijn stageplek in Wehl fietsen. Fietsen is erg belangrijk voor hem om zijn spieren in goede conditie te houden', aldus Heidi Berendsen, de moeder van Bart. Hersenbloedingen zorgen bij Bart voor kalkafzetting in de spieren, waardoor deze steeds stijver worden. Fietsen is voor hem steeds moeilijker. De nieuwe fiets werd met enthousiasme door de 15-jarige Didammer en zijn familie ontvangen.

Wij zijn ontzettend blij dat we met de opbrengst van de Kramp Run Bart en zijn familie een steuntje in de rug hebben kunnen geven.

Op naar een nieuwe Kramp Run op 7 september 2019!