Door weer en wind fiets hij elke dag een uur naar zijn werk. Je hoort hem niet klagen en zelfs op het werk loopt hij nog een tandje harder. Overuren maken is geen probleem voor hem want hij heeft maar één doel voor ogen; het welzijn van zijn gezin.
Zijn collega’s zijn ontzettend blij met hem maar zien ook het verdriet in de ogen van deze man. Ze zien zijn liefde voor zijn zoon en zijn verlangen om een goede vader te zijn.

Op een dag komt het tussen de collega’s tot een gesprek en zijn ze erachter waarom deze man zo hard werkt. Niet alleen omdat hij dit werk zo graag doet maar horen ze ook het verhaal erachter. Alle extra uren die de man werkt en daarmee het geld dat hij hiermee verdient, wordt apart gezet. Dit met maar één reden.Het geluk van zijn zoon. Hij spaart voor een speciaal op maat gemaakte fiets.

De collega’s zijn geroerd door zijn actie en besluiten hem te helpen. Zo wordt er een brief geschreven naar de stichting Kanjers voor Kanjers of zij dit gezin kunnen helpen. Omzien naar elkaar, oog hebben voor die ene hardwerkende collega. Die nooit vraagt maar altijd geeft.

Na wat proef ritjes op een speciale aangepaste fiets is het dan zover! De zoon (Andreas) mag vandaag de fiets in ontvangst nemen.

Omdat collega’s oog hadden voor elkaar kan deze jongen nu zelf heel veel kilometers maken met zijn vader en moeder.

Wat is hij blij. Eindelijk kan hij zelf op stap, zonder de hulp van zijn ouders. Samen met zijn klasgenoten kan hij mee fietsen. En de fiets gaat hij ook gebruiken om folders rond te brengen.

Misschien moeten we met zijn allen leren om meer om te zien naar elkaar, zonder er iets van terug te verwachten.

Dit verhaal gaat over Andreas Esman en zijn ouders.

Dank aan de collega’s van Sebastiaan, allen werkzaam bij Marel Lichtenvoorde.

Kanjers voor Kanjers wenst Andreas heel veel fietsplezier