Tijdens het Achterhoeks Hippisch Festijn waren er een paar Kanjers die helaas niet aan de Kanjers-activiteiten konden meedoen. Daarom vervulden wij hun grote wens om een keer een rit te mogen maken op een huifbed. Bij de Manege zonder Drempels werd deze grote wens vervuld.

Huifbedrijden is genieten van de paarden, genieten van de beweging en genieten van de warmte van de paardenruggen. Een huifbed is speciaal ontwikkeld voor mensen met een ernstige meervoudige beperking omdat voor hen zelfstandig rijden vaak niet mogelijk is. Aan een stalen frame is een doek gespannen over de ruggen van twee paarden. Zodoende is er contact tussen de rijder en de paarden en brengen de paarden de rijder letterlijk in beweging. Het voelt warm aan, het ruikt lekker en het stimuleert allerlei lichaamsfuncties.

Op 26 januari 2019 konden deze Kanjers genieten van hun huifbedsessie.

Geweldig om te zien hoe bij deze manage de vrijwilligers vol passie alle kinderen en volwassenen laten genieten. Het zijn echte Kanjers