Vandaag is een feestelijke dag. Want de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) en Kanjers voor Kanjers hebben een cheque van € 15.000,- aan Basisschool Octa overhandigd. Dit voor de renovatie van het schoolplein naar een buurtplein. De realisatie van het buurtplein is de eerste samenwerking tussen NSGK en Kanjers voor Kanjers. De twee stichtingen bundelen hun krachten om kinderen met een beperking in de Achterhoek de mogelijkheid te bieden te sporten en spelen. Kortom, reden voor een feestje.

Basisschool Octa is een basisschool met 200 leerlingen, waarvan 10 leerlingen met een beperking. Het speelplein bestaat nagenoeg uit grijze tegels en speeltoestellen zijn verouderd. De basisschool wil graag een nieuwe uitdagende speel- en ontmoetingsplek voor kinderen met en zonder beperking uit de buurt. Daarom hebben ze de hulp ingeroepen van NSGK en Kanjers voor Kanjers.

Een buurtplein voor iedereen
Op dit moment zijn de voorbereidingen voor de realisatie van het buurtplein in volle gang. Het plein krijgt duidelijke zones voor sport, spelen en ontspanning, waar leerlingen en een ouder van een kind met een beperking aan hebben meegedacht. Er worden nieuwe toestellen aangeschaft en oude toestellen opgeknapt. Dankzij de renovatie wordt het schoolplein een buurtplein waar iedereen welkom is om lekker te spelen en sporten. In de herfstvakantie start de renovatie en naar verwachting is het buurtplein in het voorjaar 2017 een feit.

Houd onze website en social media de komende tijd in de gaten!

123 0029 verkleind

123 0055 verkleind