LOGO-SKVKKinderen kennis laten maken met de fietssport. Dat is het doel van de Jeugd MTB Clinics. Elk jaar organiseert Kanjers voor Kanjers in de regio een reeks Jeugd Mountainbike Clinics. Ervaren instructeurs leren enthousiaste kinderen vanaf zes jaar de fijne kneepjes van het vak. Bijvoorbeeld hoe je handig over een modderpad fietst, een boomstronk ontwijkt of een hellinkje neemt. Want fietsen is cool!

Wil je meedoen met een clinic? Dat vinden wij ontzettend leuk! Heb je zelf geen MTB en wil je er één lenen? Dat kan, Kanjers voor Kanjers heeft een aantal fietsen.

Wat moet je doen als je mee wilt doen aan een Jeugd MTB clinic?

Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. waarin je je opgeeft voor de Jeugd MTB clinic en vermeld daarin dan het volgende:
- voor- en achternaam
- leeftijd
- lengte
- wil je van Kanjers voor Kanjers een MTB lenen?
- wil je van Kanjers voor Kanjers een helm lenen?

We zien je heel graag bij onze Jeugd MTB clinics!

Veel fietsplezier!

Op 28 oktober waren we te gast bij Toerclub De Keioasers in de Veldhoek.

's Ochtends om 9 uur was het best nog wel een beetje koud maar veertien enthousiaste kids stonden al te popelen om te beginnen. Na het tikkertje-spel was iedereen warm gefietst en werd er geoefend met remmen en schakelen. Daarna pauze met heerlijke welverdiende ranja en een koek voor iedereen. Vervolgens gingen we in twee groepen het bos in. Soms best wel lastig op de smalle tracks maar iedereen had heel veel lol.

Toen we terug kwamen stonden de ouders al te wachten. Eerst nog even met z'n allen op de foto en toen was het helaas al weer voorbij.

Het was een mooie, frisse, zonnige, welbestede ochtend.

Op zondag 7 oktober 2018 waren we te gast bij ATB De Pedaleur in Beek. Helaas was er slechts een klein groepje op deze clinic afgekomen. Deze Kanjers kregen eerst wat technische tips van de trainers en daarna begonnen ze uiterst gemotiveerd en uitgezwaaid door hun ouders aan deze uitdaging, een tocht van 8 km. Na een welverdiende pauze met limonade en koek werden de vermoeide kids door de ouders opgevangen bij de finish.

De volgende jeugd atb-clinic is op 28 oktober in Hengelo/De Veldhoek. Ook dan hopen we op schitterend weer en - wie weet - een heleboel enthousiaste kinderen.

Op 30 september 2018 waren we te gast bij de Strade Bianchi Achterhoek, georganiseerd door LWC De Paaschberg uit Lochem. Wij mochten deze dag de Bambini Clinic  verzorgen.

Voor ons een nieuw seizoen met supermooie nieuwe fietsen. 38 kinderen hebben hier deze dag dankbaar gebruik van gemaakt. Na de warming-up en de technische uitleg over de fietsen werd in 4 groepen de uitgezette route verreden. Moe maar voldaan konden de kinderen na afloop genieten van een welverdiende pannenkoek.